عدالت جنسیتی در اشتغال

کار ایندکس

چاپ

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برقرای عدالت جنسیتی در اشتغال به صورت جدی توسط دولت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهین‌دخت مولاوردی عصر شنبه در نشست با بانوان نخبه استان بوشهر اظهار داشت: طرح‌های امید اجتماعی از امروز در استان بوشهر آغاز شد که می‌تواند نقش بسیار مهمی را در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی در جامعه داشته باشد.

وی توجه به سرمایه‌های اجتماعی را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم دولت عنوان کرد و ادامه داد: دولت طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را در راستای برقراری عدالت اجتماعی و عدالت جنسیتی، ایجاد شرایط حیات اجتماعی، ارتقای فرهنگ عمومی و بهبود محیط جامعه دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد در اجرای برنامه‌های دولت، اضافه کرد: توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های معاونت امور بانوان و امور خانواده را در دستور کار داریم.

وی افزود: به منظور مقابله با بحران‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی گسترده‌ای داریم و در این مسیر نیاز است که از منابع مالی و مشارکت تمامی دستگاه‌ها استفاده شود.

مولاوردی با اشاره به اینکه توانمندسازی اجتماعی را به‌صورت ویژه برای بانوان دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: افزایش سطح مشارکت زنان در امور اجتماعی و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تدوین و ارائه سند ملی امنیت اجتماعی زنان و کودکان، ادامه داد: هم‌اکنون سه درصد کرسی‌های مجلس شورای اسلامی در اختیار زنان است.

وی با تاکید بر اینکه تبعیض جنسیتی و عدم رعایت عدالت اجتماعی در آگهی‌های استخدام باید رفع شود، اضافه کرد: یکی از شاخص‌های عدالت اجتماعی برقرای عدالت جنسیتی است که باید در این مسیر حرکت کرد.

مولاوردی با اشاره به اینکه دولت در تلاش برای ایجاد تعادل جنسیتی در بازار کار است، بیان کرد: از دیگر برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید می‌توان به تقویت خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی و جایگاه ویژه زن و استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان اشاره کرد.

وی اضافه کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه بین معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با سازمان آموزش و پرورش، ۱۰ درصد از دختران بازمانده از تحصیل در دو سال گذشته تحت پوشش سوادآموزی ادامه تحصیل دادند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اشتغال بانوان به صورت جدی توسط دولت دنبال می‌شود و طرح اشتغال دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی و زنان سرپرست خانوار تدوین شده است.